Painting and drawing








How I started painting and drawing

Drawing and painting is something a lot of people enjoy doing, but only a few get the courage to start doing it.
Well, I started doing it when I was a teenager and I made just what was coming into my mind, without the intention of showing it to anyone and, indeed I've shown the things I did only to a few very close friends.
I started doing that because I felt the need for that. I usually felt a strange feeling, hard to explain, and later on I understood that whenever I was feeling that I had to do something creative, whatever that may be. So I used lipstick to make abstract 'paintings' (lol), made some collages with pictures from newspapers and magazines or made myself busy with fashion related crafts. Later on, when I was 14 years old, I studied arts and design, but then I chose to continue my studies on languages and literature, which I like as well. Sometimes I think I should have chosen Arts instead, but who knows?
So, lately I've been feeling that need for painting and drawing, although I'm quite sure that I'm not even closer to an educated painter. My knowledge about this art is short beyond the general culture about some painters and techniques, nevertheless, I think that some principles are quite similar to make up art, in which I have a professional course.
There's a lot of information about painting and drawing on youtube. I've watched only a few and read a book with basic techniques and then decided to follow my intuition and find things by myself.
What I want to tell you by sharing my story is that you don't need to learn everything about painting or drawing and become a master on it in order to do it. At the beginning, I was somehow worried that I knew barely nothing on that subject, but then I realized that I just wanted to have fun and spread or put my visions, feelings and experiences on whatever artistic things I do. My intention is not becoming a master or a famous person with that. My intention is just deal with whatever I feel and/or think by putting it on everything I do. After all, it's just one more way or ways of expressing myself in different ways.

Above, there are some of my “greatest” (ahahah) pieces of art. :p

Feel free to share your opinion and experience on this subject.




Como comecei a pintar e desenhar

Desenhar e pintar é algo que muitas pessoas gostam de fazer, mas apenas algumas têm coragem de o fazer.
Eu comecei quando era ainda adolescente e fazia apenas o que me vinha à cabeça, sem a intenção de mostrar a alguém e, de facto, mostrei as coisas que fiz apenas a alguns amigos mais chegados.
Comecei a desenhar e a pintar, porque sentia necessidade de o fazer. Geralmente sentia-me estranha, como se me faltasse algo, e mais tarde percebi que sempre que me sentia dessa forma, tinha de fazer algo criativo para me sentir melhor, fosse o que fosse. Então comecei a fazer desenhos abstratos com batons (lol), colagens com recortes de jornais e revistas ou ocupava-me com projetos relacionados com moda. Mais tarde, aos 14 anos, estudei Arte e Design no liceu, mas acabei por decidir seguir os estudos em Humanidades, porque também gostava muito de línguas e literatura. Por vezes penso que deveria ter decidido seguir Artes, mas quem sabe?
Recentemente tenho sentido necessidade de pintar e desenhar, embora saiba que não estou nem de longe ao nível de um pintor preparado. O meu conhecimento acerca desta área baseia-se em alguma cultura geral relativamente a pintores e técnicas. No entanto, parece-me que alguns dos princípios da pintura são semelhantes aos da maquilhagem, na qual tenho formação profissional.
Existe muita informação acerca de pintura e desenho no youtube. Há algum tempo vi alguns vídeos e li um livro onde aprendi algumas técnicas básicas de pintura, mas acabei por decidir seguir a minha intuição e aprender mais através das minhas experiências.
O que vos quero transmitir com a minha história é que não precisam aprender tudo sobre desenho e pintura e tornarem-se mestres para começar a fazê-lo. Ao princípio estava um pouco preocupada com a questão de não saber quase nada sobre o assunto, mas depois percebi que quero apenas divertir-me e transmitir as minhas visões, sentimentos e experiências através das atividades artísticas que faço. A minha intenção não é tornar-me master ou famosa com isso. A minha intenção é apenas lidar com o que quer que sinta ou pense colocando isso em tudo aquilo que faço. Afinal de contas, a arte é apenas mais um meio de me expressar em diferentes formatos.


Acima estão algumas das minhas 'maiores' (ahahah) obras de arte. :p

Estão à vontade para partilhar as vossas opiniões e experiências.



0 comentários:

Enviar um comentário

I am curious about your opinion!
Thank you! :)